Σας έπιασε ξαφνικά η όρεξη να καπνίσετε; Σκεφτείτε μήπως πριν από λίγα λεπτά είδατε στην τηλεόραση ή στο σινεμά κάποιον ηθοποιό να καπνίζει και ίσως να καταλάβετε την αιτία για αυτήν την ξαφνική διάθεση για κάπνισμα.
Πιο ειδικά, νέα έρευνα υποστηρίζει πως οι περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με το κάπνισμα ενεργοποιούνται άμεσα τη στιγμή που ένας καπνιστής δει στο σινεμά ή στην τηλεόραση κάποιον άλλο να καπνίζει-ειδικά αν είναι διάσημος.
Σύμφωνα με τη μελέτη που διεξήχθη υπό τον Τοντ Χίδερτον του Κέντρου Κοινωνικών Επιστημών του Εγκεφάλου του Κολλεγίου Ντάρτμουθ του Νιού Χαμσάιρ και η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό νευροεπιστήμης Journal of Neuroscience, ο εγκέφαλος διεγείρεται αυτόματα όταν ένας καπνιστής δει κάποιον στο έργο και «κάνει» ένα τσιγάρο…
Αυτό βέβαια, δυσχεραίνει όσους είναι σε διαδικασία να κόψουν αυτή τη βλαβερή συνήθεια η οποία ετησίως στοιχίζει τη ζωή σε 5 εκατομμύρια ανθρώπους.
Αυτό που έκανε η συγκεκριμένη επιστημονική ομάδα ήταν να συγκρίνει 17 εγκεφάλους καπνιστών και άλλες 17 μη καπνιστών την ώρα που έβλεπαν κάποιον πρωταγωνιστή να καπνίζει. Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν λειτουργική μαγνητική απεικόνιση χωρίς όμως οι εθελοντές να ξέρουν ότι η μελέτη αφορούσε το κάπνισμα.
Στους καπνιστές, ενεργοποιούνταν ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με τον προγραμματισμό και τον συντονισμό μιας κίνησης αλλά και με ορμές που έχουν σχέση με την ικανοποίηση/ανταμοιβή.
«Όταν ο καπνιστής βλέπει κάποιον άλλο να καπνίζει, ο εγκέφαλός του φαίνεται να προσομοιώνει τις κινήσεις του άλλου, σαν να άναβε ο ίδιος ένα τσιγάρο», αναφέρει ο επικεφαλής της έρευνας.
Οι επιστήμονες συμβουλεύουν όσους είναι σε διαδικασία παύσης του καπνισμάτος να μην πηγαίνουν κάπου όπου υπάρχουν ερεθίσματα για ενεργοποίηση της επιθυμίας τους για καπνό.
Τα τελευταία έτη άλλωστε έχουν μειωθεί σκηνές που να δείχνουν τον πρωταγωνιστή να καπνίζει ωστόσο σε πολλές ταινίες του Χόλυγουντ η προβολή του τσιγάρου γίνεται με διάφορους τρόπους.
Στα συμπεράσματα της προαναφερθείσας έρευνας, έρχεται να συμπληρώσει μια άλλη μελέτη της Ιατρικής Σχολής Ντάρτμουθ, υπό τον Τζέημς Σάρτζεντ όπου διαπιστώθηκε πως οι έφηβοι επιθυμούν να ξεκινήσουν το κάπνισμα βλέποντας διαφημίσεις καπνού.
Γνωστό είναι άλλωστε πως σε αρκετά κράτη, έχει απαγορευτεί η διαφήμιση τσιγάρου για αποφευχθεί ο επηρεασμός της νεολαίας.
πηγή : cosmo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου